لیکویید چیست؟ چگونه لیکویید نشویم؟

نوشته شده توسط:ممد عزیزی | ۰ دیدگاه

لیکویید چیست و چگونه بورس لیکویید پیدا کنیم؟

لیکویید موضوعی است که همیشه مطرح می شود اما اغلب به وضوح توضیح داده نمی شود. ما مطمئن هستیم که همه علاقه مندان به ارزهای دیجیتال در مورد لیکویید بیت کوین و لیکویید بازار شنیده اند. سوال این است که چگونه لیکویید را محاسبه کنیم و چگونه نقدشوندگی ترین مبادله را پیدا کنیم؟ Good Crypto ابزار عالی را در اختیار شما قرار می دهد: بررسی کننده لیکویید! لیکویید در بازار فیوچرز اتفاق می افتد که در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد کامل در مورد بازار فیوچرز و نحوه ترید در آن صفحت می شود.

بیایید به این موضوع نگاه کنیم، اما ابتدا در مورد چیز اصلی.

لیکویید در معاملات چیست؟

تعریف لیکویید

لیکویید به این اشاره دارد که چگونه می توان یک دارایی را با قیمتی ثابت در یک بازار خاص خرید یا فروخت. اگر بتوانید یک دارایی را در هر زمان و به هر مقداری بفروشید یا بخرید بدون اینکه بر قیمت بازار تاثیری داشته باشد، بازار لیکویید است. هر چه قیمت در هنگام خرید یا فروش زیاد تغییر کند، بازار لیکویید کمتری در نظر گرفته می شود.

لیکویید برای معامله گران کریپتو به چه معناست؟

لیکویید یک ارز رمزنگاری شده توسط چندین عامل تعیین می شود، از محبوبیت آن تا موارد استفاده واقعی از دارایی معامله شده. برای درک بهتر مفهوم لیکویید و معنای لیکویید، ارائه دفترچه سفارشات یک بازار خاص ضروری است. دفترچه سفارش لیستی از سفارشات خرید و فروش محدود است که باعث ایجاد یا ایجاد لیکویید در بازار می شود. هنگامی که شخصی نیاز به خرید یا فروش فوری دارایی رمزنگاری دارد، یک سفارش بازار ایجاد می کند که در برابر سفارشات موجود در کتاب سفارش - گرفتن لیکویید - اجرا می شود.

در نهایت، تعریف لیکویید: در امور مالی، به میزان «نقدی» بودن یک ارزش اشاره دارد. چگونه می توانید هر دارایی یا سرمایه گذاری را به ارز فیات تبدیل کنید؟

اکنون باید بتوانید لیکویید را تعیین کنید: لیکویید به حجم موجود در دفترچه سفارشات بازار اشاره دارد. اما اجازه دهید به یک مثال شیرجه بزنیم.

لیکویید ارزهای دیجیتال به عنوان شاخص اعتماد

لیکویید بلادرنگ را می توان با بررسی کننده لیکویید خوب کریپتو بررسی کرد.

لیکویید ارزهای دیجیتال بدون شک پارامتر مهمی است که باید هنگام توسعه استراتژی معاملاتی خود به آن توجه کنید. هر چه بیشتر تمایل به باز کردن یک موقعیت داشته باشید، لیکویید دارایی اهمیت بیشتری دارد.

یک بازار رمزنگاری مایع را می توان بدون تأثیر زیاد بر قیمت وارد یا خارج کرد.

خرید 500 آلتکوین برتر به ارزش 10000 دلار را در نظر بگیرید در حالی که حجم معاملات روزانه آن 20000 دلار است. در بهترین حالت، اگر نمی خواهید قیمت را بالا ببرید و در معرض لغزش شدید قرار نگیرید، باید موقعیت خود را برای یک هفته یا حتی چند هفته جمع آوری کنید. دارایی های غیر نقدی اغلب موضوع سفته بازی و همچنین طرح های پمپاژ و تخلیه می شود. با خرید یا فروش بخش بزرگی از حجم روزانه این دارایی، برای پمپاژها آسانتر است که بر قیمت دارایی غیر نقدشونده تأثیر بگذارند. اگر دارایی دارای لیکویید ارزی پایینی باشد، این «تکه بزرگ» از حجم روزانه هزینه کمتری برای خریداران خواهد داشت و همچنان منجر به افزایش قابل توجه ارزش می‌شود.

لیکویید بازار کریپتو، به عنوان مثال

بازار لیکویید چیست؟ نمونه ای از بازار با نقدشوندگی بالا و بازاری با لیکویید کم را در نظر خواهیم گرفت. شخصی قصد دارد 1 بیت کوین را با مقدار مربوطه USDT یا BTC در موجودی خود بخرد یا بفروشد. بیایید ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم.

در زمان نوشتن، بیت کوین حدود 60400 دلار ارزش دارد.

ابتدا اجازه دهید جفت BTC/USDT در صرافی بایننس را بررسی کنیم.

در قسمت سمت راست رابط معاملاتی، می‌توانید دفترچه سفارش فوق‌الذکر و آخرین قیمتی که بیت کوین در آن خرید یا فروخته شده است را مشاهده کنید. از دفتر سفارش، می‌توانیم ببینیم که کمترین قیمتی که کسی مایل به فروش بیت کوین به قیمت 60,195.97 دلار است، با 2.1244772 BTC در آن قیمت موجود است.

اگر شخصی در زمان اسکرین شات یک سفارش بازار برای خرید ارسال کند، سفارش او با آن پیشنهاد مطابقت داده می شود و آخرین قیمت BTC/USDT 60,195.97 دلار خواهد بود. از طرف دیگر دفترچه سفارش می‌توانیم ببینیم که بالاترین قیمتی که کسی مایل به خرید BTC است 60,195.96 دلار است. در این مورد، لیکویید بایننس برای BTC/USDT خوب است زیرا حجم مناسبی از سفارش‌ها برای خرید و فروش وجود دارد.

بیایید نگاهی به یک مبادله جایگزین بیندازیم.

در این مثال، کمترین قیمت فروش 60,770 دلار و بالاترین پیشنهاد 58,200 دلار است.

این اولین مشکل یک بازار با لیکویید کم را نشان می دهد - اسپرد.

اسپرد یعنی تفاوت بین کمترین قیمت فروش و بالاترین قیمت خرید. در این مورد، این اختلاف 4.3 درصد است که بسیار است. از سوی دیگر، در بازار بایننس، اسپرد تنها 0.01 دلار بود که حدود 0 درصد است.

بزرگترین مشکل هنگام خرید است. فرض کنید می خواهید 0.05 بیت کوین بخرید. در Binance، شما به سادگی بخش کوچکی از سفارش موجود در سطح بالای دفترچه سفارش را با قیمت 60,195.97 دلار دریافت خواهید کرد.

با این حال، در یک مبادله جایگزین، سفارش شما منجر به لغزش می شود.

لغزش قیمت نشان دهنده ضرر معامله گر به دلیل لیکویید کم در سمت خرید یا فروش دفترچه سفارش است. ov.

خرید 0.05 بیت کوین در بازار در یک صرافی جایگزین، قیمت را به 61000.00 دلار افزایش می دهد، که به این معنی است که افت از 60،770.00 دلار به 61،000.00 دلار 0.37 درصد است.

به همین دلیل استفاده از صرافی های با لیکویید کم توصیه نمی شود. تأثیر سفارشات شما به وضوح بسته به اندازه خرید یا فروش شما افزایش می یابد. این به این معنی است که هر چه مقداری که می خواهید با آن معامله کنید بیشتر باشد، استفاده از صرافی مایع اهمیت بیشتری دارد.

تغییر 230 دلاری در قیمت بازار بیت کوین با سفارش فقط 0.05 بیت کوین مشکل ساز است و نشانه واضحی از صرافی غیر نقدی است – چیزی که معمولاً باید از آن دوری کنید.

در سطح جهانی، بازار بیت کوین نقدشونده ترین بازار ارزهای دیجیتال است. با حجم معاملات تا 10 برابر بیشتر از جایگزین های آن در محیط ارزهای دیجیتال. این یکی از دلایلی است که خریداران و معامله گران بزرگ به گمانه زنی روی بیت کوین، علاوه بر تفاوت های اساسی با ارزهای دیجیتال جایگزین آن، علاقه دارند.

چگونه می توانید یک صرافی مایع پیدا کنید؟ Good Crypto یک بررسی کننده لیکویید ایجاد کرده است، بیایید پیش برویم و بررسی کنیم که چرا این ابزار می تواند تجربه شما را با ارزهای دیجیتال تغییر دهد.

نحوه تعیین تبادل سیال

صرافی ها همیشه حجم خود را به عنوان حجم آن بازار در 24 ساعت گذشته نشان می دهند. گاهی اوقات این در ارز پایه ای که با آن معامله می کنید، مانند بیت کوین برای جفت BTC/USD نمایش داده می شود، و گاهی اوقات در ارزی که با آن معامله می شود، مانند USD نمایش داده می شود. اعداد با حجم بالا لزوماً نشان دهنده پر بودن کتاب ها به خصوص در سطوح بالاتر نیست، با این حال می توانید مطمئن باشید که هر چه حجم بیشتر باشد، خریداران و فروشندگان در آن بازار خاص بیشتر می شود.

در سمت چپ حجم FTX USD، در سمت راست حجم Binance است. هر دو نشان دهنده لیکویید بیت کوین معامله شده در برابر دلار در پلتفرم خود هستند.

توجه به این نکته مهم است که یک بورس مایع نه تنها دارای اسپرد کمی است (تفاوت بین قیمت ارائه شده توسط بالاترین خریدار و پایین ترین فروشنده) که باید کمتر از 0.15٪ باشد، بلکه در سفارش هایی که نزدیک ترین آنها هستند نیز حجم مناسبی دارد. قیمت فعلی بازار واقعیت این است که گسترش معمولاً توسط ربات‌هایی بسته می‌شود که برای پر کردن کتاب‌ها سفارش ایجاد می‌کنند، اما مهم‌ترین چیز اندازه این سفارش‌ها است. در صرافی‌های آینده، می‌توانید اسپردهای بسیار کوچکی را مشاهده کنید، اما اندازه‌های سفارش در بالای دفترچه سفارش ناچیز است. این لیکویید واقعی نیست، بلکه لیکویید «شبح» است.

لیکویید فعلی بازار کریپتو

یکی از ویژگی‌های قابل توجه بازارهای کریپتو و به طور کلی صنعت این است که، علی‌رغم افزایش‌های سوداگرانه، می‌توان پذیرش آهسته اما پیوسته را مشاهده کرد. این امر نه تنها در موارد استفاده واقعی، تعداد فزاینده کیف پول ها و تراکنش ها در شبکه، بلکه در لیکویید رو به رشد بازار کریپتو به طور کلی منعکس می شود. این را می‌توان با نگاهی به حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های بزرگ مشاهده کرد: حجم معاملات در سال 2021 بسیار بیشتر از سال 2017 یا 2018 بود، زمانی که BTC با قیمت بالای 18000 تا 20000 دلار در همه زمان‌ها خبرها بود.

با وجود رشد غیرقابل انکار کلی، لیکویید کریپتو در حال تغییر است. برخی از این تغییرات روندهای سکولار هستند، مانند افزایش لیکویید مشتقات و مبادلات اهرمی در مقایسه با صرافی های نقطه ای، و برخی چرخه ای هستند، مانند انتقال دوره ای از بیت کوین به آلت کوین (آلت فصل) و بازگشت، یا "تغییر" همیشه سبز BTC و ETH.

چه چیزی بر لیکویید بیت کوین تأثیر می گذارد؟

به خصوص وقتی صحبت از آلت کوین ها می شود، لیکویید اغلب به سختی به دست می آید. برخی از آلتکوین‌ها بسیار جوان هستند، صرافی‌های کمی دارند که توکن‌ها یا سکه‌های خود را معامله می‌کنند، یا به اندازه کافی محبوب نیستند. بیایید عناصر مختلفی را فهرست کنیم که با هم لیکویید ایجاد می کنند.

محبوبیت

هرچه مقیاس جامعه کریپتو بیشتر باشد، دارایی های رمزنگاری زیربنایی نقدشوندگی بیشتری دارند. این واقعیت غیرقابل انکار است و شاهد آن عملکرد بیت کوین در سال 2017 است، زمانی که قیمت، حجم، اشاره های رسانه های اجتماعی و ترندهای گوگل به سرعت افزایش یافت. به طور مشابه، می بینیم که سال 2021 دارای افزایش ارزش است که با افزایش محبوبیت مطابقت دارد.

با این حال، اگر ارز دیجیتال جدید باشد و تعداد زیادی از معامله گران رمزارز نام آن را نشنیده باشند، حجم آن کم خواهد بود. دارایی فاقد لیکویید یا غیر لیکویید در نظر گرفته می شود که دارای جنبه منفی ایجاد حرکت های قوی در هر جهت در هنگام ورود یا خروج خریدار یا فروشنده بزرگ به بازار است.

در عین حال، دارایی از هر فرصتی برای تغییر موقعیت خود برخوردار است و با فعالیت های بازاریابی، توسعه مداوم و تیمی نزدیک در پشت پروژه، توجه را به آن جلب می کند. این به نوبه خود، سفته‌بازانی را جذب می‌کند که سفارش‌های خود را روی دفاتر ثبت می‌کنند، که باعث ایجاد بازار نقدشونده‌تر و در نهایت جذب معامله‌گران کوتاه‌مدت می‌شود که حجم بیشتری را ایجاد می‌کنند.

هرچه بازار محبوب تر شود، مشارکت بیشتری ایجاد می کند، لیکویید بیشتری خواهد داشت. می شود و سالم تر به نظر می رسد.

تبادل لیست

هنگامی که محبوبیت افزایش می یابد، یک دارایی معمولاً در صرافی های بیشتری فهرست می شود. این امر به طور اجتناب ناپذیری باعث افزایش در معرض دید دارایی و افزایش آگاهی از پروژه و همچنین جذب معامله گران می شود.

منبع محتوا

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...